השיחה סביב מהלכי משרד והיתרונות שעסקים רוצים להרוויח מהובלת משרד והעברתו השתנתה רבות במהלך השנים האחרונות. בעוד שפעם חברות העדיפו חללים גדולים, יותר ויותר עסקים עוברים כעת למשרדים התומכים בשיטות עבודה גמישות יותר, עוזרים להם למשוך ולשמר את הכישרונות הטובים ביותר ולספק סביבה ששווה את הנסיעה.
הבהרת היעדים הפיננסיים והתפעוליים שלכם עם צוות הובלת משרד מקצועי ומחלקות ספציפיות תעזור להבטיח שהמשרדים שלכם תומכים ומשפרים את הצלחתכם בעתיד. בעוד שקנה המידה של הפרויקט יקבע במידה רבה את ההשקעה שתידרש מכם, גורמים אחרים, כמו קצב צמיחה לדוגמה, ישפיעו על ציר הזמן של הפרויקט שלכם.
אם תאפשרו לעצמכם לתכנן את המעבר שלכם, ולהבין את המניעים שמאחורי המהלך, תבטיחו לעצמכם הובלת משרד ומעבר חלק ללא הפתעות והחלטות של הרגע האחרון.
מהן הסיבות להובלת משרד ומעבר למיקום חדש?
- תמיכה בשינוי עסקי
- הפחתת עלויות ותקורות פיזיות
- שיפור מיתוג וזהות החברה
- הגדלת החשיפה ללקוחות
- שיפור משיכה ושימור עובדים
- הגברת המוטיבציה והפרודוקטיביות של העסק
- שינוי דרכי עבודה או תרבות חברה
לא משנה מה סוג השדרוג שאתם מחפשים, בין אם הובלות משרדים בתל אביב חיפה או אילת יכולים להיות מלחיצים. עם זאת, כל עוד אתה שוקלים היטב את דרישות השטח של המשרדים שלכם, ומתכננים את המעבר כראוי, היתרונות של העברת משרדים שווים את זה. החל מפיתוח שיטות עבודה חדשות, דרך הפיכת מקום העבודה שלכם לאטרקטיבי יותר ועד לגיוס עובדים חדשים, אם ביצעתם הערכת סיכונים בעת העברת משרדים, כל מה שאתם צריכים זה עוד עידוד קטן, שיניע אתכם לפעולה. אז במיוחד בשבילכם, הנה כמה מהיתרונות הרבים של העברת משרדים שאולי לא חשבתם עליהם.
-
שיטות עבודה חדשות
שיטות עבודה מודרניות כמו עבודה היברידית ,שיתופית וזריזה יכולות לעמוד בסתירה למשרד מחניק ומסורתי. במקום לשפץ או לנסות להתאים את המשרדים הקיימים, שקלו ליצור חללי עבודה פתוחים, אזורי שיתוף פעולה, עמדות עבודה פרטיות ויישום שולחן עבודה חם. כל אלו יכולים להיות קלים וחסכוניים יותר אם אתם מתחילים מאפס.
כאשר יש לכם חלל ריק לעבוד איתו, אתם יכולים ליישם את הסגנון שלכם וליצור חלל שמשלים את המותג שלכם, העובדים שלכם ואת הדרך בה כולכם מעדיפים לעבוד. חלל חדש, מודרני וחדשני עשוי למשוך עובדים חדשים לחברה, ויותר מזה, עבודה בסביבה רעננה וחדשה יכולה לתת לעובדים הקיימים שלכם דחיפה, ולהפוך אותם למאושרים ופרודוקטיביים יותר.
-
עלויות נמוכות יותר
בעוד שרוב העסקים אינם נוטשים את המשרד לחלוטין, עלייתה של העבודה ההיברידית והמרוחקת הביאה רבים למסקנה, שאפשר לצמצם את החלל. היתרון הברור ביותר של משרדים קטנים יותר הוא העלויות המופחתות, אך עדיין, עליכם לעשות זאת באופן חכם, שיאפשר לכם לנצל יתרונות נוספים שנגזרים מכך.
התייחסו לצמצום שטחי המשרד שלכם כמהלך שנועד להכיל מספר קטן יותר של עובדים בכל זמן נתון. בהתאם לכך, גם דרישות התאורה, החימום, מיזוג האוויר והאנרגיה להפעלת מחשבים, שרתים ומרכזי נתונים מצטמצמות. ובהתחשב במחיר האנרגיה כרגע, זה יכול להיות דבר חיובי מכל זווית שתבחנו.
לחלופין, חפשו פתרונות משרדיים גמישים עבור הצוות שלכם, המציעים את כל מה שאתם צריכים על בסיס יומיומי – ועוד קצת. שימוש בסביבת עבודה גמישה פירושו שאתם אף פעם לא משלמים על שטח שאתם לא משתמשים בו, תוך כדי יכולת להגדיל את שטח שולחן העבודה שלכם בהתאם לצרכים העסקיים שלכם.
לעוד טיפים חיוניים למעבר משרד כנסו למאמר שהכנו בנושא.
-
חווית עובדים טובה יותר
באקלים הנוכחי, זהו יתרון נוסף שמניע עסקים להעביר את המשרדים שלהם למיקום אחר. העלויות הגבוהות הכרוכות בגיוס והקושי של חברות רבות לשמר את העובדים הטובים ביותר שלהן הפכו את יצירת המרחב שבו אנשים באמת רוצים לעבוד בראש סדר העדיפויות.
חלק מהעסקים בוחרים לעבור לאזורים עם קווי תחבורה זמינים, נגישים ונוחים יותר כדי לצמצם את נסיעות העובדים שלהם. שטחי משרדים שסמוכים לקווי רכבת זוכים לביקוש גבוה בדיוק מהסיבה הזו. יכולת הליכה ובריאות הם גם בראש סדר העדיפויות של העובדים, כאשר עובדים רבים רוצים גישה נוחה לשטחים ירוקים, לבתי קפה, ברים ומסעדות, וכן לשטחי קמעונאות.
הנגישות של המשרדים שלכם לא חשובה רק לעובדים שלכם. הנגישות הזו ללקוחות המשרד, לספקים ולעמיתים יכולה להביא עימה יתרונות תחרותיים עבורכם, רק אם הם יכולים להגיע אליכם במהירות.
חלק מהעסקים מעדיפים דווקא להתרחק מאזורים מרכזיים ורחבי ידיים לטובת משרדי לוויין קטנים יותר לקבוצות פונקציונליות. מוקדים מקומיים אלו יכולים להיות נגישים יותר, לספק יותר מהתמיכה שעובדים ספציפיים צריכים ולאפשר לעובדים להיות פרודוקטיביים יותר ממה שהם עשויים להיות בבית.
-
צמיחה עסקית
העברת המשרדים שלכם יכולה גם לתרום לצמיחה עסקית. על ידי יצירת חלל מתאים, תוכלו ליישם את שיטות העבודה החדשות, ובמקרים מסוימות, יעילות יותר, במיוחד כאשר העובדים מחפשים מקומות עבודה שיספקו להם חוויה ונוחות מרביים. למעשה, משרדים במקומות נוחים, מושכים ויוקרתיים יכולים למשוך אליכם את העובדים הטובים ביותר, מה שיועיל לכם במגוון דרכים, שיתבטאו בשורה התחתונה בפעילות העסקית וברווח.
-
הטמעת פריסות משרד חדשות
המשרד לא צריך להיתפס יותר כמקום שבו מתבצעת העבודה ונדרשת בו נוכחות. במקום זאת, אתם יכולים ליצור חללים שעוזרים למלא צורך ספציפי. לדוגמה, צרו מרחב עבודה משותף שבו העובדים נדרשים לשתף פעולה עם הצוות שלהם ועם צוותים אחרים בעסק. לחלופין, צרו חללים חברתיים או אזורי שולחן עבודה חמים, שבהם ניתן להזמין שולחנות ואזורים מראש או להקצות אותם על בסיס כל הקודם זוכה.
דבר אחד בטוח – פריסות משרדים עם שורות אינסופיות של שולחנות עבודה וחדרי ישיבות זהים נשכחו מזמן. במקומם, עסקים יוצרים מרחבים לשיחות אחד על אחד ומטשטשים את הקווים בין עבודה ומשחק עם אזורים חברתיים כמו בתי קפה, ברים ואזורי בריחה כדי לעזור לאנשים להתחבר מחדש ולעורר שיחות.
אם אתם מרגישים שהפריסה הזו מתיישבת עם הערכים העסקיים שלכם, אבל אינכם בטוחים כיצד ליישם אותה בחלל שלכם, חפשו חללי משרדים גמישים ומתוחזקים, שבאופן טבעי מציעים את השירותים האלו מוכנים לשימוש.
מוכנים למעבר? אל תעשו את זה לבד!
ניהול הובלות משרד מצריך גישה מקצועית, ולכן כדאי להיעזר בחברה מנוסה ומיומנת, שתדע כיצד להתמודד עם אתגרי המעבר, תבטיח מינימום זמני השבתה, תצמצם את הסיכון לאובדן מידע חיוני ותספק ביטוח מתאים.
ואם הגעתם עד כאן, נראה שהרעיון של העברת משרדים נשמע לכם ריאלי ונכון.
אבל רגע לפני שאתם קופצים למים, הכנו לכם מאמר עם טיפים לאריזה למשרד החדש שלכם, שיעזרו לכם להתכונן למעבר ולעשות אותו בצורה חלקה ומהירה ככל שניתן.
5 / 5. 3